vegan si iar vegan

Incep sa fiu si ma simt ca o moara stricata....in ultima vreme mi s-a pus "pata" pe chestiile vegane si raw vegane....asta poate pentru ca suntem in post :D
Dar nu pot sa las logica bunului simt sa taca si sa ma fac ca n-o aud.
Am citit deunazi despre branza din nuci, despre cascavalul din nuci, laptele din nuci, smantana din nuci, chefirul din nuci si nu in ultimul rand despre orezul din conopida....da da....exact asa cum se aude orez din conopida...iertat fie-mi bunul simt dar bunul meu simt functioneaza si la fiecare chestie de genul branza din nuci, orez din conopida, nu poate sa se intrebe decat atata: la ce bun sa existe orezul dat de mama natura si laptele si derivate sale obtinute natural???
Si totusi ca sa nu par paranoica sa imi argumentez afirmatia:
incepem cu "orezul" din conopida...se ia o conopida se marunteste cat mai mic si uite asa rezulta "orezul".......pana aici nimic aiurea....ok....daca nu ne place termenul conopida sa-i spunem conopidei orez...
si continuam cu "branza" din nuci....se iau niste nuci..de oricare...se hidrateaza, se maruntesc si......si uite nu e gata branza....se adauga la mixul de care vorbeam probiotice.
Ce-s alea probiotice? Probioticele sunt microorganisme vii nepatogene. Aceste microorganisme sunt luate, culese si "impachetate" in capsule. Astea-s probioticele noastre. Aceste capsule se adauga in mixul de care vorbeam anterior si stimuleaza fermentatia, acrirea....adica exact cum face lapticul in mod natural....fara ajutor din partea omului. Pai daca exista substante create de mama natura,cum ar fi laptele, de ce sa se chinuie el,omuletul, sa reproduca aceste substante, sa le gaseasca substituti???
Nu stiu, inca n-am gasit raspunsul, da-l mai caut. Poate ma lamureste si pe mine cineva in chestiunea asta cu substitutia...ca sa nu zic pseudo inlocuirea.




Ps. 
Nu am nimic cu veganii nici cu raw veganii dar in mintea mea si in logica bunului meu simt, a fii raw vegan si vegan inseamna sa consumi vegetale (legume, fructe, nuci) in stare naturala. Restu`, ce nu e in stare naturala si ce nu se produce punand-o la lucru pe mama natura si doar pe ea (fara pastile probiotice, extracte de felul x si y), sunt pseudo inlocuitori, un fel de a ne amagii ca....mancam "branza", "cas", "orez", "chefir".

Un comentariu:

Anonim spunea...

Am citit si eu pe un site rawvegan o discutie legata de "branza" si "laptele" din nuci. Intr-adevar chiar si veganii cu state vechi in ale veganismului se intrebau acelasi lucru. Ideea de baza era ca "branza" de caju nu are gust de branza, adica ceea ce stim noi ca fiind branza, nici ca branza dietetica nici ca alt fel de branza si ca termeni precum "branza" si "lapte" sunt folositi impropriu si induc in eroare.


Nancy Keeler I only mention this because if other people are like I was the first time I tasted a soy cheese or a nut cheese, I was disappointed that it didn't taste like dairy cheese. I think there would be less disappointment if we didn't have a preconceived idea of what something was going to taste like. And the more people that can be turned on to this way of eating the better.

Neven Jones I agree it is nothing like cheese and that's what I love about it. I blogged about this topic last year when I was frustrated w/raw cheese being compared to dairy cheese. I don't have the answer about what name should be used, but I'd like to see it being called something else.